Tuesday 27 September 2016

איתור רטיבות בקירות


רטיבות בקירות הינה בעיה חמורה, אשר יכולה לפגוע קשות בבית


רטיבות בקירות מתחילה מפגם במוביל מים, לדוגמא בצנרת, או בניקוז המים. איתור רטיבות מוקדם חשוב מאוד לתקינות הבית, היות ורטיבות מתקדמת יכולה לגרום לנזק חמור לצנרת, לקירות, לגג ועוד, וחשוב מאוד לטפל בבעיה בהקדם ובמקצועיות. 

איתור רטיבות בקיר



אז כיצד ניתן לאתר רטיבות בקירות?


·         עובש או רטיבות בקירות: כאשר רואים עובש או רטיבות על קירות הבית, ניתן להסיק כמעט בוודאות מוחלטת כי מדובר בנזילה, אשר יש למצוא ולטפל בהקדם. חשוב להבין כי נזילה יכולה להיות גם איטום לא תקין של הגג, ולכן הוא דולף לבית כאשר יורד גשם, אולם לא נראה זאת כאשר יבש בחוץ. בנוסף, איתור רטיבות בקירות יכולה להתרחש בחללים בהם ישנם אדים באופן תדיר, לדוגמא בחדרי אמבטיות, ובמקרה כזה לא מדובר בנזילה. כאשר מדובר בנזילה, חשוב לאטום אותה במהירות בכדי שלא תהיה החמרה של המצב ויגרם נזק בלתי הפיך לקירות ולצנרת.

·         נזילה גלויה לעין: נזילה גלויה לעין הינה נזילה אשר ניתן לראות בעין את מקורה או להרגיש אותו במישוש. נזילה זו הינה הקלה ביותר לזיהוי ולעיתים קרובות ניתן יהיה לתקן אותה בעצמנו. שימו לב, שגם במידה וגילינו נזילה גלויה, ונוכל לטפל בה בקלות, יכול מאוד להיות שהבעיה אינה נגמרת שם ונובעת ממקום אחר, ולכן עדיין צריך לנסות לבצע איתור רטיבות במקומות אחרים בבית. במידה ואיננו יודעים כיצד לתקן את הנזילה, מומלץ לקרוא לבעל מקצוע.

·         בדיקה שגרתית: בדיקה שגרתית של איתור רטיבות על ידי בעל מקצוע הינה הדרך הבטוחה והמומלצת לאיתור מוקדם של נזילות. בדרך זו ניתן לטפל בנזילות קטנות בטרם הן מחמירות וגורמות לנזק חמור לצנרת או לבית. בדיקה זו מומלצת במיוחד לביצוע בבתים ישנים בעלי צנרת של יותר מכמה שנים אשר לא שופצה.

איתור רטיבות הינו חשוב ביותר לשמירה על הבית



נזילות יכולות להתרחש ממגוון סיבות, ואינן פוסחות על אף בית ומשפחה, ולכן חשוב מאוד לגלות אותן בהקדם ולטפל בהן כראוי. נזילה מתקדמת עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לצנרת ולבית, וכן לרטיבות בקירות והופעת עובש שעלול להיות רעיל, ולכן מומלץ לבצע בדיקות שגרתיות לגילוי נזילות, ולטפל בתופעה בטרם החמרתה. 

No comments:

Post a Comment