Tuesday 27 October 2015

מה ההבדל בין מומחה איתור נזילות לבין אינסטלטור?

כאשר יש לכם בעיה של נזילה בבית שלכם, במקום העבודה או בכל מקום אחר, ברור לכם שצריך ליצור קשר עם איש מקצוע שיגיע לטפל בנושא. אולם, למי כדאי לפנות? האינסטינקט הוא כמובן לפנות לאינסטלטור - שהוא מומחה לטיפול בעיות בצנרת, ולכן יכול גם לבצע טיפול בבעיות של נזילות, לייבש את האזור ולהחליף את הצנרת או לתקן אותה. מהצד השני, אנו עדים כיום לעליה של מקצוע חדש - מומחה איתור נזילות! זהו אדם אשר מתמחה באיתור של הנזילה כאשר היא סמויה, ולכן יכול להביא לתיקון יעיל יותר שלה. אז למי כדאי לפנות במקרים הללו?

להבין את ההבדלים, את המשותף ואת המצבים

       הקשר בין השניים - נתחיל מכך שלעתים קרובות, מומחה שמבצע איתור נזילות, הוא גם אדם עם הסמכה לתחום האינסטלציה. כלומר, האינסטלטורים המקצועיים ביותר וברמה הגבוהה ביותר, הם גם מומחים בתחום, ולכן ממילא מדובר על איש שיוכל לטפל בבעיה שלכם. מהצד השני, לא כל אינסטלטור הוא בהכרח מומחה בתחום, ויש אינסטלטורים רבים שאמנם יודעים לזהות את הנזילה מבחוץ או להחליף צנרת, אבל לא יודעים לתפעל את הציוד לאיתור נזילות.
       מדוע נדרשת הכשרה מיוחדת? - ההכשרה בתחום של איתור נזילות היא נחוצה לצורך תפעול ציוד מתקדם במיוחד, לגילוי של נזילות סמויות. מדובר בין השאר על מצלמות  תרמוגרפיות מיוחדות שעושות שימוש בגל אינפרא אדום, על מנת לאתר את הנזילות מעבר לקירות, לתקרות, לריצוף, וכיו"ב. יש גם שימוש בשיטות נוספות לאיתור הנזילות - החדרת רובוטים של צילום לתוך הצנרת, שימוש במודדים שמבוססים על החזרת גלי קול, ועוד. כל אלו דורשים מומחיות והכירות מעמיקה עם התחום, שאין לכל אינסטלטור.
       מתי אין צורך במומחה? - מהצד השני, לעתים אפשר לפנות לאינסטלטור מבלי שיש צורך בכלל לבצע איתור נזילות. הדבר כמובן יתרחש כאשר ממילא ברור לנו מה המקור של הנזילה ומהיכן היא יוצאת, ויש להיות ערניים לכך.


ולכן יש לפנות לאיש המתאים


אחרי שהבנתם מה ההבדל בין מומחה לאיתור נזילות לבין אינסטלטור, אתם ידועים בדיוק למי אתם צריכים לפנות - ולעתים אף מדובר כמובן על אותו האדם!

No comments:

Post a Comment